Visserijwet regels boetes

De VISpas is een lidmaatschapsbewijs van een sportvisser. Op de VISpas staat van welke vereniging hij of zij lid is. Met de bijbehorende “Lijsten van de viswateren”. Gevist mag er worden in de wateren die genoemd zijn in de lijst(en). Verder kan er een verenigingslijst en een federatie lijst bij zitten. Veel info kun je terug vinden in deze handige Veldgids Visdocumenten. Als je mee wilt doen aan landelijke viswedstrijden is ook een VISpas noodzakelijk.

Belangrijk:

U achternaam en geboortedatum moeten altijd correct op de VISpas staan, anders is de VISpas niet geldig.Lees hier het complete overzicht visserijwet en de regels. (Lees daar aanpassing visserijwet)

Tip over de vispas:

Bij de vispas behoord een reglement van wat wel en niet mag dit kun je vinden in het boekje met de lijst van viswateren op pagina 2 en 3, lees dit zeker eens door zodat je niet voor verrassingen komt te staan tijdens controle.

Lees zeker ook de info over de boete bedragen voor de overtredingen van of tijdens het vissen.